دانلود پروژه برق

سایت دانلود مقاله، پروژه و پایان نامه تخصصی رشته مهندسی برق الکترونیک، قدرت، کنترل و صنعتی

دانلود پروژه برق

سایت دانلود مقاله، پروژه و پایان نامه تخصصی رشته مهندسی برق الکترونیک، قدرت، کنترل و صنعتی

پروژه طراحی ترانسفورماتور توزیع با نرم افزار متلب


پروژه طراحی ترانسفورماتور توزیع با نرم افزار متلب


 

کلمات کلیدی :

 

 ضربه شوک و انحراف  از شاقول :
ترانسفورماتورها باید از آنچنان طراحی ، مواد و ساختی برخوردار باشند که در اثر وارد آمدن شوک و ضربات احتمالی در ضمن بارگیری ، تخلیه ، نقل و انتقالات زمینی و دریایی یا هر گونه جابجایی تا حد 3 برابر شتاب ثقل زمین در هر یک از جهات ( طول ، عرض، ارتفاع) آسیبی به آنها وارد نگردد . انحراف از قائم تا میزان حداکثر 15 درجه نسبت به خط شاقول نیز نباید سبب وارد آمدن صدمه به ترانسفورماتور گردد .
روغن ترانسفورماتور : 
                                                                                                                                                                                                         الف ) کیفیت روغن : روغن ترانسفورماتور باید مطابق با آخرین نشریه استاندارد   IEC 296 بوده و از نوع روغن عایق، استفاده نشده ، و بدست آمده از پالایش و تصفیه نفت باشد این روغن باید از محصولات نفتی خالص با پایه نفتان در کلاس 2 ، برای مناطق طبقه‌بندی شده در گروه  ( از نظر حداقل درجه حرارت ) و پایه نفتان . یا پارافین در کلاس 1 برای نیاز مناطق طبقه‌بندی شده در گروه   (از نظر حداقل درجه حرارت ) باشد . روغن باید بدون هر گونه ماده ضد اکسید‌کنندگی ( بعبارت دیگر روغن بدون مواد افزودنی) باشد .
ب) مشخصات روغن :  مشخصات روغن بایستی مطابق مندرجات جداول زیر باشند .
 
مقره اتکایی:
 
مقره‌های اتکایی تا ولتاژ 36 کیلوولت جهت اتکاء سرکابل‌های هوایی 12کیلوولت تا 36 کیلوولت بوده که به طور صددرصد مطابق استاندارد 9-60110 IEC آزمایش می‌شوند. مقره‌های آویزی تا ولتاژ 36 کیلوولت موجود هستند و به طور صددرصد مطابق استاندارد9-60110IEC مورد آزمایش قرار می‌گیرند. مقره‌های فشار قوی به منظور عایق‌بندی و همچنین ارتباط مکانیکی قسمتهای مختلف یک شبکه که ولتاژ متفاوتی دارد به کار می‌رود. برحسب مورد استعمال، مقره‌های فشار قوی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: 
مقره‌های خطوط هوایی (آویز)،  مقره‌های عبوری و مقره‌های نگهدارنده (اتکائی).             
مقره‌های خط هوایی: به منظور عایق کردن هادی نسبت به دکل به کار برده می‌شوند.
مقره‌های عبوری: در مواردی که باید هادی حامل انرژی نسبت به ساختمان و یا هادی دیگری عایق‌بندی شوند بکار می‌روند.
                                                                                                        مقره‌های نگهدارنده: نیز در کلیدهای فشار قوی، در تابلوها و مواردی مشابه جهت عایق‌بندی قطعه‌های دارای ظرفیت نسبت به زمین و یا قسمت‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقره‌های خط هوایی، مقره‌های عبوری و یا مقره‌های نگهدارنده برای فشار الکتریکی تا 35 کیلوولت از یک قطعه و برای فشار الکتریکی از 110 کیلوولت به بالا از قطعات مختلف، به یکدیگر پیوند داده می‌شوند.ب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.