دانلود پروژه برق

سایت دانلود مقاله، پروژه و پایان نامه تخصصی رشته مهندسی برق الکترونیک، قدرت، کنترل و صنعتی

دانلود پروژه برق

سایت دانلود مقاله، پروژه و پایان نامه تخصصی رشته مهندسی برق الکترونیک، قدرت، کنترل و صنعتی

دانلود پروژه بررسی رفتار خطوط انتقال در شرایط گذرا



دانلود پروژه بررسی رفتار خطوط انتقال در شرایط گذرا


 

کلمات کلیدی :



 حالت های گذرای ناشی از کلید زنی

 عمل یک کلید ،قطع یک مدار در شرایط مختلف عبور جریان می باشد.بایستی باز شدن یک جفت کنتاکت بدون اثر بد قوسی که در حین عمل کلید به طور حتم ایجاد می شود همراه می باشد. بنابراین وسایلی باید تهیه کرد که بدون تاخیر بیهوده قوس را خاموش نماید . همچنین کلید باید بتواند در مقابل ولتاژ گذاری بین کنتاکت ها بلافاصله پس از قطع جریان استقامت کند.

حدود جریانی که احتیاج است کلید قطع کند از جریان بار نامی و یا ظریب توان بالا تا جریان زیاد ناشی از خطا (اتصال کوتاه) که اصولاٌ به وسیله مقاومت القایی شبکه محدود می شود و بنابراین ضریب توان کمی دارا می باشد. 

مساله اصلی در کلید های فشار قوی خاموش کردن قوس و جایگزین شدن محیط عایق به جای قوس است و همچنین استقامت کافی محیط عایق در مقابل ولتاژ بین دو کنتاکت که تمایل دارد دوباره قوس را روشن نماید می باشد .
وقتی دو کنتاکت هادی  جریان بسته می شوند اتصال واقعی الکتریکی در تعدادی از دو سطح کنتاکت برقرار می باشد . تعداد این نقاط تابعی از فشاری است که دو سطح به هم وارد می کنند .وقتی این فشار به عنوان مقدمه ای بر جدا شدن آنها کاهش یابد تعداد نقاط اتصال کم شده و مقاومت اتصال زیاد می شود و افزایش درجه حرارت را در اثر تلفات   باعث می شود این حرارت برای صدور ترمویونیک (یونیزاسیون حرارتی) از سطح کنتاکت ها کافی است بنابراین تمایل به ادامه عبور جریان وجود دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.